Naar boven

De winkel van de toekomst!

Door Sanne Rinzema - 03 april 2017 -
Heb je onze krant ontvangen? Dan heb je wellicht het interview met Menno al gelezen, zo niet dan vatten we het graag voor je samen in deze blog. Menno praat je bij over onder andere drones, persoonlijke service en onze plannen voor de toekomst.

Winkel van de toekomst

Op een mooie lentedag in 2025…

Stel je voor, op een mooie lentedag in 2025 loop je onze winkel binnen. Je wilt een jeans kopen die je eerder op een avond in de etalage zag. Jouw vaste modeadviseur loopt je tegemoet en heeft alvast een heerlijke cappuccino voor je klaargezet. Terwijl jij je jeans past, laat onze adviseur je nog een mooi shirt zien. Helaas blijkt deze niet meer in jouw maat op voorraad. Gelukkig is dat geen probleem, want na het oproepen van een ‘drone’ wordt jouw shirt alsnog binnen een kwartier bezorgd. Nog geen twintig minuten later loop jij met een mooie outfit en een glimlach de deur weer uit.


Fictie of werkelijkheid?

Bovengeschetste situatie lijkt misschien een ‘ver van mijn bedshow’ maar volgens Menno kan het zeker werkelijkheid worden. Jullie kennen Menno als ons vaste gezicht op de jeansafdeling maar hij is ook volop bezig met technologie in de winkel. “Met behulp van technologie kunnen wij onze klant veel beter leren kennen. Natuurlijk blijft het mensenwerk, maar door het gebruik van moderne tools staan we in de toekomst meer in verbinding met elkaar en dat vind ik enorm fascinerend.”

Lodewijk Mode en technologie

“We zijn op dit moment al volop bezig met technologie in de winkel. We slaan klantinformatie op waardoor we klanten sneller en beter kunnen helpen. Zo weten we uit de verkoophistorie vaak al in welke merken een klant geïnteresseerd is en wat zijn maten zijn. Ook online kunnen we diezelfde service bieden. Onze focus ligt op onze kracht; de klant. Daarom kunnen klanten ook in de winkel online bestellen met hulp van een modeadviseur.”

Lodewijk over 10 jaar

“Waar we op dit moment achter de schermen al druk mee bezig zijn is het opzetten van een loyaliteitsprogramma. Daarmee belonen wij onze vaste klanten. Verder willen we blijven voldoen aan de klantverwachting. De geschetste situatie aan het begin, lijkt misschien fictief maar het is zeker onze ambitie om naar zo’n situatie te gaan. Stilstaan is geen optie, we willen onze klant nu en in de toekomst blijven verrassen.“

Wil je het volledige interview lezen? Klik dan op onderstaande afbeelding. Het interview vind je op pagina 7. 

Fashion Paper