Naar boven

Ruilen en retourneren

 Wat zijn de procedures bij een retour?
Indien je artikelen retour wenst te sturen, dan dien je deze te verpakken in de oorspronkelijke doos (indien mogelijk) welke goed moet worden afgesloten samen met de retourbon. De retoursticker moet over de oorspronkelijke adressticker worden geplakt. De retourbon en retoursticker vind je in het pakket waarin jouw bestelling is geleverd. 

In Nederland mogen de retouren bij een Post NL point worden afgegeven.

In Belgie bij een DPD Pickup Parcelshop.

In Duitsland bij een DHL Paketshop.

Let op! Het te retourneren bedrag wordt binnen 14 dagen (nadat de aanmelding van de retour bij ons is binnen gekomen) op jouw rekening gestort. 

Kan ik het pakketje retour brengen in de winkel?
Je kunt jouw pakketje in onze winkel retourneren. In dit geval geldt ook dat de artikelen alleen worden geaccepteerd wanneer ze onbeschadigd (behalve wanneer het beschadigd binnen gekomen is), ongebruikt en voor zover mogelijk in originele verpakking verpakt zijn, met aangehecht prijskaartje. Vergeet niet om ook het retourformulier en retoursticker mee te nemen naar de winkel. Deze vind je in het pakket. Wij sturen daarna de bestelling voor je terug en je krijgt zo snel mogelijk jouw geld retour gestort op de rekening waarmee je betaald hebt. In dit geval rekenen wij geen retourkosten. 

Kan ik een artikel omruilen?
Indien een product niet past of niet naar tevredenheid is, kun je het artikel retour sturen. Het gewenste product, of de gewenste maat, kun je opnieuw bestellen bij ons in de webshop. 

Wat zijn de regels voor het retourneren?
Wij verzoeken jou om, voor zover mogelijk, de artikelen in de originele verpakking en voorzien van het aangehecht prijskaartje aan ons retour te sturen. Gebruik hiervoor bij voorkeur de doos waarin je de producten hebt ontvangen en plak de retoursticker over de adressticker heen.

Voor zowel het retouren in de winkel als zelf het pakketje retour sturen geldt: 
Mochten de retour gestuurde artikelen door jou beschadigd of gedragen zijn, dan zijn wij gerechtigd om de verminderde waarde van de producten retour te betalen. Indien het product onverkoopbaar is, dan wordt het artikel niet vergoed en zullen de producten door ons worden vernietigd.  

Welke kosten worden er gerekend voor het retour zenden?
PostNL:  €3.95 (voor Nederland)
DPD:  €3.95 (voor Belgie)
DHL: €3.95 (voor Duitsland)

Deze kosten worden in mindering gebracht met het te terug betalen bedrag.

Wat moet ik doen als er een verkeerd artikel of beschadigd artikel geleverd is?
Wanneer je een verkeerd of beschadigd artikel ontvangt mag je deze aan ons retourneren. Op het retourformulier dien je dan aan te geven dat het gaat om een verkeerde levering of een beschadigd artikel. Wij beoordelen de klacht en storten de eventueel gemaakte retourkosten terug.  

Heb je een klacht?
Ben je niet tevreden over een product of dienst? Neem dan gerust contact met ons op. Dit kan via de e-mail service@lodewijkmode.nl. Wij zijn telefonisch bereikbaar op werkdagen tussen 09:00 uur en 17:00 uur. 

Ben je niet tevreden met de afhandeling van jouw klacht? 
Dan kun je deze voorleggen aan de Geschillencommissie Thuiswinkel, Postbus 90600, 2509 LP te Den Haag (www.sgc.nl). Tevens kunt je jouw klacht voorleggen aan de Geschillencommissie via het Europees ODR Platform (http://ec.europa.eu/consumers/odr/).