Naar boven

Ruilen en retourneren

Kan ik mijn bestelling herroepen? 
Je hebt het recht om binnen een termijn van 14 dagen zonder opgave van redenen de overeenkomst te herroepen. De herroepingstermijn verstrijkt 14 dagen na de dag waarop je of een door jou aangewezen derde, die niet de vervoerder is, het artikel fysiek in bezit krijgt. Om het herroepingsrecht uit te oefenen, moet je ons via een ondubbelzinnige verklaring (bijvoorbeeld schriftelijk, per post, fax of e-mail) op de hoogte stellen dat je de overeenkomst wilt herroepen. Je kunt hiervoor gebruikmaken van het door ons toegezonden modelformulier voor herroeping, maar hiertoe ben je niet verplicht. Om de herroepingstermijn na te leven volstaat het om jouw mededeling betreffende jouw uitoefening van het herroepingsrecht te verzenden voordat de herroepingstermijn is verstreken.

Wat zijn de gevolgen van het herroepen van de bestelling? 
Als je de overeenkomst herroept, ontvang je alle betalingen die je tot op dat moment hebt gedaan, inclusief de verzendkosten, indien alle artikelen uit jouw bestelling retour komen (met uitzondering van eventuele extra kosten ten gevolge van jouw keuze voor een andere wijze van levering dan de door ons geboden goedkoopste standaard levering). De betalingen zullen binnen 14 dagen nadat wij op de hoogte zijn gesteld van jouw beslissing om de overeenkomst te herroepen, terug worden gestort. Wij betalen jou terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee je de oorspronkelijke transactie hebt verricht, tenzij je uitdrukkelijk anderszins hebt ingestemd; in ieder geval zullen voor zulke terugbetalingen geen kosten in rekening worden gebracht.

Wij mogen wachten met terugbetaling tot wij de goederen hebben teruggekregen, of je hebt aangetoond dat je de goederen hebt teruggezonden, al naar gelang welk tijdstip eerst valt. Je dient de artikelen onverwijld, doch in ieder geval niet later dan 14 dagen na de dag waarop je het besluit de overeenkomst te herroepen aan ons heeft medegedeeld, aan ons terug te zenden of te overhandigen. Je bent op tijd als je de goederen terugstuurt voordat de termijn van 14 dagen is verstreken.

De directe kosten van het terugzenden van de goederen komen voor jouw rekening. Je bent alleen aansprakelijk voor de waardevermindering van de goederen die het gevolg zijn van het gebruik van de goederen, dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van de goederen vast te stellen.

 
Wat zijn de procedures bij een retour?

Wij verzoeken jou om, voor zover mogelijk, de artikelen in de originele verpakking en voorzien van het aangehecht prijskaartje aan ons retour te sturen. Gebruik hiervoor bij voorkeur de doos waarin je de producten hebt ontvangen en maak gebruik van het retourformulier. Vul op het retourformulier in, welke artikelen je retour stuurt en geef de retourreden door middel van de retourcode aan. Stop het retour formulier in de doos en plak de adressticker op de buitenkant van de doos over de oorspronkelijke adressticker. De retourbon en retoursticker vind je in het pakket waarin jouw bestelling is geleverd. 

De retourzending kun je afgeven bij ons in de winkel of anders bij een Post NL punt bij jou in de omgeving indien je in Nederland woont. In Belgie mag het bij een DPD Pickup Parcelshop afgegeven worden. In Duitsland bij een DHL Paketshop.

Jouw retour wordt via de hierboven aangegeven vervoerders verzonden naar ons logistiek magazijn. 

Het adres van ons logistieke magazijn is:

Promese
Antw. 13161
5600 VE Eindhoven

Het te retourneren bedrag wordt binnen 14 dagen (nadat de aanmelding van de retour bij ons is binnen gekomen) op jouw rekening gestort. 

Kan ik het pakketje retour brengen in de winkel?
Je kunt jouw pakketje in onze winkel retourneren. In dit geval geldt ook dat de artikelen alleen worden geaccepteerd wanneer ze onbeschadigd (behalve wanneer het beschadigd binnen gekomen is), ongebruikt en voor zover mogelijk in originele verpakking verpakt zijn, met aangehecht prijskaartje. Vergeet niet om ook het retourformulier en retoursticker mee te nemen naar de winkel. Deze vind je in het pakket. Wij sturen daarna de bestelling voor je terug en je krijgt zo snel mogelijk jouw geld retour gestort op de rekening waarmee je betaald hebt. In dit geval rekenen wij geen retourkosten. 

Kan ik een artikel omruilen?
Indien een product niet past of niet naar tevredenheid is, kun je het artikel retour sturen. Het gewenste product, of de gewenste maat, kun je opnieuw bestellen bij ons in de webshop. 

Voor zowel het retouren in de winkel als zelf het pakketje retour sturen geldt: 
Mochten de retour gestuurde artikelen door jou beschadigd of gedragen zijn, dan zijn wij gerechtigd om de verminderde waarde van de producten retour te betalen. Indien het product onverkoopbaar is, dan wordt het artikel niet vergoed en zullen de producten door ons worden vernietigd.  

Welke kosten worden er gerekend voor het retour zenden?
PostNL:  €3.95 (voor Nederland)
DPD:  €3.95 (voor België)
DHL: €3.95 (voor Duitsland)

Deze kosten worden in mindering gebracht met het te terug betalen bedrag. U kunt uiteraard ook kiezen voor een andere vervoerder. De eventuele retourkosten zijn dan wel voor eigen rekening.

Wat moet ik doen als er een verkeerd artikel of beschadigd artikel geleverd is?
Wanneer je een verkeerd of beschadigd artikel ontvangt mag je deze aan ons retourneren. Op het retourformulier dien je dan aan te geven dat het gaat om een verkeerde levering of een beschadigd artikel. Wij beoordelen de klacht en storten de eventueel gemaakte retourkosten terug.  

Heb je een klacht?
Ben je niet tevreden over een product of dienst? Neem dan gerust contact met ons op. Dit kan via de e-mail service@lodewijkmode.nl. Wij zijn telefonisch bereikbaar op werkdagen tussen 09:00 uur en 17:00 uur. 

Ben je niet tevreden met de afhandeling van jouw klacht? 
Dan kun je deze voorleggen aan de Geschillencommissie Thuiswinkel, Postbus 90600, 2509 LP te Den Haag (www.sgc.nl). Tevens kunt je jouw klacht voorleggen aan de Geschillencommissie via het Europees ODR Platform (http://ec.europa.eu/consumers/odr/).